Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om Selånger SK Bandy
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från Selånger SK Bandy.
Selånger SK Bandy
Följ oss för uppdateringar
I onsdags den 28 augusti kickade den nya styrelsen igång säsongens med ett första styrelsemöte.
En av de stora punkterna som togs upp är vårt ekonomiska läge, under fjolårets säsong hade vi ett underskott på 120 000kr. Föreningen behöver öka intäkterna för att täcka omkostnaderna som ökat i förhållande till inflationen där kostnaden för ex. resor, cup- och serieavgifter dragit iväg.
Selånger marknad är fortsatt vår stora inkomstkälla, men den räcker inte enbart. Därtill har vi andelslotteriet som med samtliga andelar sålda skulle ge 180 000kr i inkomst men idagsläget finns det 56 osålda andelar. Styrelsen beslutade att lagen får i uppdrag att sälja dessa andelar och samtidigt få möjligheten att tjäna 300kr/såld andel till laget ”rolighetsslant”.
Varuautomaten som tidigare informerats om, är igång och placerad på Mittuniversitetet. Hittills är det styrelsen som hanterat påfyllnaden men från oktober är det lagen som ska få dela på ansvaret under 4 veckors perioder utifrån ett rullande schema under året. Ungdomskommittén tar fram ett schema och mer information till lagledare inom kort.
Som ytterligare en del i att öka vår ekonomiska stabilitet har styrelsen beslutat att vi ska sälja Restaurangchansen. Restaurangchansen består av en app, till vilken vi säljer aktiveringskoder.
Aktivieringskoder finns i två olika varianter:
* Singelmedlemskap 300kr
* Familje medlemskap 450kr, (kan bjuda in upp till 4 personer)
Som medlem får man tillgång till samtliga rabatter på de orter där Restaurangchansen finns.
Vi kan redan nu börja sälja, med leverans av aktiveringskoderna från vecka 42.
Förtydligande av styrelsens beslut:
* Andelslotterna - Alla lag har i uppdrag att sälja andelar och för varje såld andel får laget 300kr att göra något roligt för. Laget håller koll och informerar vår kassör om sålda andelar. Mer information skickas till lagledarna.
* Varuautomat – Varje lag ansvarar för 4 veckor på ett rullande schema under året. Mer information skickas till lagledarna.
* Restaurangchansen – Varje aktiv säljer minst 4st aktiveringskoder, familjer med flera aktiva i föreningen säljer minst 6st aktiveringskoder. Försäljning kan starta nu med leverans av koderna från v.42. Lagen sammanställer den totala försäljningen utifrån sina aktiva. Mer information skickas till lagledarna.
Ytterligare frågor som behandlades av styrelsen var ledarutbildning, omklädesrum för F07-10/damlaget, status i hallfrågan och mycket mer. Nytt är att styrelseprotokollen kommer att publiceras på hemsidan. Vi hoppas därmed öka transparensen och viljan att vara med och påverka utvecklingen av vår förening framåt.
Det är vi som sitter i styrelsen:
Anders Fällström, ordförande
Ulf Kristoffersson, kassör
Sofia Paldanius, ledamot
Östen Sundin, ledamot
Maria Dahlin, ledamot
Peter Norberg, suppleant
Ungdomskommitténs delar på posten, suppleant
F07-10 Träning | 11 sep, 18:00 |
A-lag Herrar Träning | 11 sep, 21:00 |
F07-10 Träningsläger Nälden (Östersund) | 14 sep, 08:00 |
U-09/10 Träning | 14 sep, 10:00 |
Division 2 Träning | 15 sep, 15:00 |
Kommentera
Endast sidans medlemmar kan kommentera